A Magyar Energia Hivatal szakértői a zöld számon a rezsicsökkentéssel kapcsolatos általános kérdésekben adnak tájékoztatást. Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják az érdeklődők részére.
A konkrét fogyasztói panaszok kezelését az adott szolgáltató és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság végzi. A lakossági földgáz-, áram- és távhőárak tízszázalékos csökkentése elsőként a januári fogyasztást összegző számlákban jelentkezik. Előfordulhat, hogy az idei év első számlája még decemberi időszakra eső fogyasztást is tartalmaz, de a január elseje utáni energiafogyasztást már minden esetben a csökkentett díjakkal számlázzák a szolgáltatók. A várhatóan leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók (http://www.eh.gov.hu/gcpdocs/42/rezsicsokkentes_kerdesek_valaszokv2.pdf)